ORLEN otwiera kolejne stacje na Słowacji. Rośnie udział spółki w rynku
ORLEN otworzył 10 kolejnych stacji paliw na Słowacji – informuje spółka w swoim komunikacie. Oznacza to, że z 36 obiektami już istniejącymi, polska spółka znalazła się wśród 5 największych sieci na słowackim rynku. Nowe stacje (samoobsługowe) zostały uruchomiane m.in.: w Koszycach i Bratysławie.
Co więcej, spółka zapowiada, że po uruchomieniu kolejnych planowanych stacji, koncern będzie w sumie dysponować 90 obiektami i znajdzie się w gronie 3 największych sieci w tym kraju.
„Zgodnie ze strategią koncernu konsekwentnie wzmacniamy naszą pozycję na rynkach zagranicznych. Skutecznie wykorzystujemy doświadczenie zdobyte w ekspansji międzynarodowej przy dynamicznym rozwoju sieci na rynku słowackim. W ciągu 3 lat udało nam się zbudować silną i rozpoznawalną markę. Dostrzegamy duży potencjał tego rynku i co istotne jesteśmy na nim również silnie obecni ze sprzedażą hurtową, co uzupełnia nasz łańcuch wartości” – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
W sumie na zagranicznych rynkach grupa ORLEN ma bliska 1100 stacji paliwowych. Zgodnie z założeniami firmy znajdującymi się w strategii ORLEN 2030, koncern ma zwiększać udział zagranicznych stacji w sieci z 37 proc. do 45 proc. w sumie.
Nowe stacje (w pełni samoobsługowe), znajdujące się pod marką ORLEN, powstały w ramach rebrandingu (10 stacji z pakietu 25 przejętych przez Orlen). Proces rebrandingu ma zakończyć się w 2022 roku.
„Nowe stacje oferują paliwa EFECTA i są w pełni zautomatyzowane. Łącznie na rynku słowackim Grupa ORLEN prowadzi 14 stacji w formacie samoobsługowym, uzupełniających ofertę 22 obiektów prowadzących sprzedaż pozapaliwową” – pisze w komunikacie Grupa ORLEN.
—-
Polski gigant działa na słowackim rynku od 2019 r. To wtedy spółka otworzyła w tym kraju swoją pierwszą stację paliw. Zgodnie z planem spółki, do końca bieżącego roku sieć na Słowacji, ma liczyć 50 obiektów.
źródło: polskieradio24.pl
fot. twitter/@PKN_ORLEN