PKN Orlen szuka możliwości rozwoju na Ukrainie. „Tamtejszy rynek ma wielki potencjał”

Podziel się tym wpisem:

Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek wraz z ukraińskimi przedstawicielami rządu i biznesu wspólnie zastanawiali się nad potencjalnymi możliwościami rozwoju działalności koncernu w tamtym rejonie. Wizyta jest elementem strategii spółki rozpisanej do 2030 roku.

– Widzimy duże możliwości na ukraińskim rynku, jeżeli chodzi o nasz biznes i dalszy jego rozwój. Odbyliśmy szereg udanych spotkań w tym temacie – przyznał prezes zarządu PKN ORLEN.

ORLEN2030

– Mocno stawiamy na rozwój odnawialnych źródeł energii czy zwiększenie dostępności paliw alternatywnych. Jesteśmy przy tym skupieni na realizacji celów, wynikających ze strategii ORLEN2030 – powiedział Daniel Obajtek. – To wymaga od nas precyzji we wprowadzaniu założonych postanowień, a także zintensyfikowania spraw inwestycyjnych – dodał.

Szef PKN Orlen ocenił, że relacje gospodarcze między Polską i Ukrainą „już są dobre” i nie wykluczył „zacieśnienia współpracy w obecnych lub nowych obszarach biznesowych”. – Spotkania oceniam jako udane, a to dobrze rokuje na przyszłość i sprawia, że nasze stosunki gospodarcze będą korzystne dla obu stron – wyjaśnił prezes koncernu. Minister spraw zagranicznych Ukrainy Dmytro Kułeba podkreślił, że ukraińska dyplomacja wspiera wejście Orlenu na krajowy rynek. Wskazał na priorytet, jakim jest przyciągania inwestycji zagranicznych, głównie z kierunków zachodnich (wymienił kraje UE, Kanadę i USA).

Grupa Orlen stabilną firmą

„Grupa ORLEN, sprzedając ok. 1 mln ton paliw produktów naftowych i rafineryjnych na Ukrainę jest jednym z ważniejszych dostawców benzyny i oleju napędowego do tego kraju” – czytamy w komunikacie prasowym spółki. Przypomniano również o litewskiej spółce Orlen Lietuva, która już od lat realizuje kontrakty dla najważniejszych klientów na ukraińskim rynku, a jej największą przewagą jest stabilność, terminowość oraz „niezależność dostaw od sytuacji geopolitycznej”.

Spółka podkreśliła bowiem, jak ważny jest dla niej fakt utrzymywania wizerunku „nowoczesnej, solidnej i stabilnej firmy europejskiej”. Dzieje się tak dzięki byciu stabilnym dostawcą, który „dotrzymuje zobowiązań nawet w tak trudnym otoczeniu makroekonomicznym” – zaznaczył Koncern w swoim oświadczeniu.

Skip to content