Cargounit planuje duże inwestycje. Należąca do Funduszu Trójmorza spółka otrzyma finansowanie wartości 615 mln złotych
Największa polska firma zajmująca się wynajmem taboru kolejowego (pool taborowy) – Cargounit – otrzyma finansowanie na kwotę 615 milionów złotych, która pozwoli jej na modernizację floty. Spółka porozumiała się w sprawie finansowania z kilkoma bankami – polskimi i zagranicznymi.
Jak przekazał pool taborowy, wśród banków, które zdecydowały się na finansowanie są BNP Paribas Bank Polska S.A., PKO Bank Polski S.A., Siemens Bank GmbH, Bank Millennium S.A., ING Bank Śląski S.A., Bank Pekao S.A., Bank Ochrony Środowiska S.A.
Modernizacja floty
Kwota 615 milionów złotych (z możliwością jej rozszerzenia o kolejne 100 milionów złotych) ma umożliwić Cargounit inwestycje. Na liście zakupów są między innymi nowe elektrowozy. Planowana jest też modernizacja floty lokomotyw manewrowych.
– Jesteśmy pewni, że dzięki temu finansowaniu będzie mogliby skutecznie kontynuować naszą stategię wymiany floty i rozwoju biznesu w Polsce i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej – powiedział cytowany przez portal „Rynek Kolejowy” prezes zarządu spółki Cargounit – Łukasz Boroń.
„Dynamiczny rozwój” spółki
„Rynek Kolejowy” pisze, że „w 2020 roku pool Cargounit rozwijał się niezwykle dynamicznie”. „W lipcu pisaliśmy, że konsorcjum trzech banków mBank, BNP Paribas oraz Bank Millenium udzieliło Cargounit finansowania w wysokości 280 mln złotych. Pozwoliło to na zakup siedmiu nowych ciężkich elektrowozów Dragon 2” – czytamy w artykule.
Portal przypomniał że pool taborowy otrzymał też finansowanie z Siemens Financial Services, które pozwoliło na zakup pięciu wielosystemowych lokomotyw Siemens Vectron. W tym miesiącu trzy z nich trafiły do Polski. Lokomotywy tego typu są dopuszczone do ruchu w takich krajach, jak Polska, Niemcy, Holandia, Austria, Słowacja, Rumunia, Czechy i Węgry (wariant A10) oraz w Bułgarii, Słowenii i Chorwacji (wariant A17).
Jeden z liderów w UE
Cargounit to największa w Polsce firma, która zajmuje się wynajmem lokomotyw. Należy też pod tym względem do liderów w Unii Europejskiej. „Posiada blisko 180 lokomotyw na wynajem, zarówno trakcyjnych, jak i manewrowych. Industrial Division – właściciel marki Cargounit – jest aktywny także na rynku wynajmu elektrycznych zespołów trakcyjnych dla przewoźników pasażerskich” – zaznaczył „Rynek Kolejowy”.
Jesienią ubiegłego roku 100 proc. akcji Industrial Division wykupił Fundusz Inwestycyjny Inicjatywy Trójmorza.
Źródło: „Rynek Kolejowy”
Fot. Ilustracyjna: Cargounit